ΤΕΣΤ: Γνωρίζετε τα σημεία – κλειδιά της ευεξίας;

Rate this post

Γνωρίζετε πόσα ποτήρια νερό πρέπει να πίνετε κάθε μέρα ή τι πρέπει να περιλαμβάνει το πρωινό σας: Αν νομίζετε ότι ξέρετε τις απαντήσεις, είστε σε καλό δρόμο, αλλά είστε σίγουροι ότι η άποψή σας συμπίπτει με την επιστημονική άποψη;

[fb_button]test-eueksia

    Απαντήστε με ειλικρίνεια στο τεστ που έχει επιμεληθεί η Βάσια Μανίκα, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ZumbaR instructor , και δείτε πόσο fit είστε.

    1. Πόσες ώρες πρέπει να κοιμάμαι;

    o 6

    o 7

    o 8

    o 9

    o 10

    Σωστή απάντηση: 7, 8, 9

    Ένας υγιής οργανισμός είναι θεμιτό να αναπαύεται 7-9 ώρες την ημέρα ενώ σημαντικό είναι οι ώρες αυτές να καλύπτουν το διάστημα 11μμ με 4πμ. Αυτό συμβαίνει γιατί ορισμένες ορμόνες εκκρίνονται και δρουν βάσει και του λεγόμενου κυρκάδιου ρυθμού που έχει να κάνει με τον κύκλο ύπνου-εγρήγορσης. Καλύπτοντας τις απαραίτητες ώρες ύπνου, φροντίζετε και για την υγεία και για την ομορφιά σας! Επιπλέον, γνωρίζατε ότι άτομα που κοιμούνται λιγότερες ή περισσότερες από αυτές τις ώρες είναι πιθανό να έχουν παραπάνω κιλά;

    2. Ποιο γεύμα της ημέρας δεν πρέπει να παραλείπουμε ποτέ;

    o Πρωινό

    o Μεσημεριανό

    o Βραδινό

    o Ενδιάμεσα γεύματα

    Σωστή απάντηση: ΠΡΩΙΝΟ

    Ο οργανισμός μας λειτουργεί σαν μια μηχανή υψηλών ταχυτήτων. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι μηχανές χρειάζονται καύσιμα για να λειτουργήσουν. Προερχόμενοι, λοιπόν, από μια πολύωρη νηστεία λόγω του βραδινού ύπνου, ο οργανισμός μας χρειάζεται τα «καύσιμα» του πρωινού γεύματος, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ενεργειακές απαιτήσεις της ημέρας μας. Αναρίθμητες μελέτες έχουν αναδείξει τη σπουδαιότητα του πρωινού στην πρόληψη της παχυσαρκίας, των καρδιαγγειακών νοσημάτων, στη διατήρηση της καλής υγείας, της μνήμης και της συγκέντρωσης και σε πολλά άλλα.

    3. Ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει στο μεγαλύτερο μέρος του τρόφιμα από την ομάδα:

    o Γαλακτοκομικών

    o Αμύλου

    o Φρούτων

    o Όλα τα παραπάνω

    Σωστή απάντηση: ΑΜΥΛΟΥ

    Οι υδατάνθρακες είναι αυτοί που μας δίνουν ενέργεια (μέσω της γλυκόζης) και θα πρέπει να αντιστοιχούν σε ποσοστό πάνω από 50% της ημερήσιας ενεργειακής μας πρόσληψης. Προτιμούμε τρόφιμα ολικής άλεσης στο πρωινό μας, όπως ψωμί, φρυγανιές και δημητριακά πρωινού, για τη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και τον καλύτερο έλεγχο τους βάρους μας. Φυσικά, ένα ισορροπημένο πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα και από τις τρεις ομάδες (γαλακτοκομικών, αμύλου και φρούτων).

    4. Πόσα ποτήρια νερό θα πρέπει να πίνουμε καθημερινά;

    o 6-8 ποτήρια

    o 8-10 ποτήρια

    o Όσα χρειάζονται όταν διψάμε

    o Εξαρτάται από τον οργανισμό

    Σωστή απάντηση: Εξαρτάται από τον οργανισμό

    Είναι μύθος το γεγονός ότι πρέπει να πίνουμε 8 ποτήρια ημερησίως. Επίσης, η δίψα δεν είναι πάντα ο καλύτερος δείκτης αφυδάτωσης, διότι εμφανίζεται όταν είμαστε ήδη αφυδατωμένοι. Οι ανάγκες του κάθε ανθρώπου σε υγρά είναι διαφορετικές και εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. Άλλωστε, δεν προσλαμβάνουμε νερό μόνο από τα ροφήματα, αλλά ένα 20% το προσλαμβάνουμε και από τα τρόφιμα.

    5. Πόσο τακτικά πρέπει να τρώω;

    o Κάθε 2 ώρες

    o κάθε 3 ώρες

    o κάθε 4 ώρες

    Σωστή απάντηση: κάθε 3 ώρες

    Ο λόγος που οι διαιτολόγοι συστήνουν πολύ συχνά τακτικά γεύματα είναι για να υπάρχει διαρκής τροφοδότηση του οργανισμού με ενέργεια και δη, γλυκόζη που προέρχεται από αμυλούχες τροφές. Η γλυκόζη είναι η βασική τροφή του εγκεφάλου και ο οργανισμός κάνει συνήθως 2 ώρες για την αξιοποίησή του. Αυτό είναι που καθορίζει και το χρόνο για τα λεγόμενα ενδιάμεσα γεύματα. Ένα καλό σνακ μπορεί να καταναλωθεί ανάλογα με τα υπόλοιπα γεύματα που κάνει κάποιος και θα μπορούσε να περιλαμβάνει μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης, κριτσίνια με τυρί, 1 τόστ κ.α.

    6. Ποιο είναι το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό στη διατήρηση ενός υγιούς σκελετού;

    o Ασβέστιο

    o Βιταμίνη D

    o Μέταλλα (μαγνήσιο, φώσφορος, κάλιο κ.ά.)

    o Όλα τα παραπάνω

    Σωστή απάντηση: Όλα τα παραπάνω

    Ένας υγιής σκελετός δεν έχει ανάγκη μόνο από ασβέστιο, αλλά και από τη βιταμίνη D που βοηθά στη διατήρηση του ασβεστίου στα οστά και συμβάλλει στον μεταβολισμό του, αλλά και από τα άλλα μέταλλα που παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της οστικής πυκνότητας. Παρά το γεγονός ότι ζούμε σε μία μεσογειακή χώρα όπου ο ήλιος βοηθά στην δημιουργία βιταμίνης D, μεγάλο ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού έχει χαμηλά ποσοστά της βιταμίνης. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά τροφίμα είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D ειδικά για την παιδική ηλικία, όπως γαλακτοκομικά και δημητριακά πρωινού.

    7. Για να κάνω κάποιας μορφή σωματική δραστηριότητα όταν ακολουθώ ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους θα πρέπει:

    o Να είμαι σε φυσιολογικά κιλά, γιατί η άσκηση «σφίγγει» το λίπος

    o Να έχω συμβουλευτεί ειδικό επιστήμονα υγείας για το είδος, την ένταση και τη διάρκεια της άσκησης

    o Να γραφτώ στο γυμναστήριο και να περνώ 2 ώρες την ημέρα εκεί

    Σωστή απάντηση: η δεύτερη


      Ένας ειδικός επιστήμονας υγείας, εξειδικευμένος γυμναστής, φυσικοθεραπευτής, ιατρός θα μπορέσει να σας κατατοπίσει πλήρως. Υπάρχουν δυο τύποι σωματικής δραστηριότητας: η αερόβια και η αναερόβια. Στην πρώτη περίπτωση, εμπλέκεται το οξυγόνο και ενισχύει την καύση του λίπους, ενώ στη δεύτερη δεν εμπλέκεται το οξυγόνο και προάγει την ανάπτυξη της μυϊκής μάζας (μεταβολικά ενεργός ιστός). Είναι μύθος, λοιπόν, ότι η άσκηση «σφίγγει» το λίπος. Η άσκηση αυξάνει τη σφριγηλότητα του σώματος, μέσω της αύξησης του μυϊκού τόνου και αύξησης της μυϊκής μάζας. Η μεταβολή αυτή δεν εμποδίζει την απώλεια λίπους, γιατί ο λιπώδης ιστός είναι ανατομικά διακριτός από το μυϊκό και δεν μπορεί να παγιδευτεί σε αυτόν.

      πηγη

      ΤΕΣΤ: Γνωρίζετε τα σημεία – κλειδιά της ευεξίας;